Σήμερα, μετά από αλλεπάλληλες περιόδους κρίσης, το franchising αφενός έχει αποδείξει για άλλη μια φορά τις αντοχές του και αφετέρου παραμένει βασικός πόλος για την επιχειρηματικότητα. Πλήθος νέων επιχειρηματιών, οι περισσότεροι εξ ανάγκης και λιγότεροι ως επενδυτές αναζητούν επιχειρηματικές ιδέες με διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά που θα τους προσφέρουν την δική τους διέξοδο από την κρίση.
FRANCHISISM 2021
START PUBLISHING: 2015-09-18 UPDATED: 2021-02-19 HITS: 17,435
BY ΠΛΑΤΩΝ ΜΑΛΛΙΚΟΥΡΤΗΣ, WiZION GROUP, CEO & FOUNDER
Είσαι έτοιμος για το δικό σου franchise;
Αν για τους δικούς σου λόγους, αναζητάς μια επιχειρηματική δραστηριότητα, το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνεις είναι να διερευνήσεις το franchising, καθώς σου προσφέρει μια σειρά από προνόμια, τα οποία σου εξασφαλίζουν ταχύτητα κατά το στήσιμο και τη λειτουργία της επιχείρησής σου, εξάλειψη των «παιδικών ασθενειών» και εκμηδενισμό του ρίσκου:
- Γνωστό brand name
- Υψηλό περιθώριο κέρδους σε σχέση με κάθε αυτόνομη επιχείρηση
- Διαφημιστική προβολή
- Οικονομικές προβλέψεις που βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία υφισταμένων καταστημάτων της αλυσίδας
- Δυνατά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά
- Δυνατότητα παράδοσης με το κλειδί στο χέρι
- Συνεχή υποστήριξη
- Συνεχή εκπαίδευση
Αφού συνειδητοποιήσεις ότι μέσω franchise η επιτυχία σου είναι εξασφαλισμένη, αλλά και οι απολαβές σου θα είναι υψηλότερες από το να ξεκίναγες μια αυτόνομη επιχείρηση, το επόμενο βήμα αφορά στην απόφαση να ασχοληθείς ενεργά ή όχι με το νέο κατάστημά σου.
Τα περισσότερα συστήματα franchise έχουν σχεδιασθεί λαμβάνοντας υπόψη τη προσωπική σου εργασία, δηλαδή θεωρούν ότι θα απασχολείσαι περισσότερο από το τυπικό οκτάωρο και θα έχεις, όμως, απολαβές κατά πολύ πολλαπλάσιες του βασικού μισθού. Οι σχετικές επιχειρηματικές προτάσεις αφορούν μικρές επενδύσεις από 25 έως 50 χιλ. Ευρώ. Ωστόσο, υπάρχουν και λίγες προτάσεις, με μεγαλύτερη αρχική επένδυση και μεγαλύτερη διάρκεια απόσβεσης που δεν απαιτούν την προσωπική ενασχόλησή σου, παρά μόνο την εποπτεία σου, είτε λόγω concept, είτε λόγω της δυνατότητας που προσφέρει η μητρική εταιρεία για διαχείριση της δικής σου επιχείρησης.
Οπότε, πρέπει αρχικά να αποφασίσεις αν επιθυμείς να εργάζεσαι ο ίδιος στη νέα σου επιχείρηση ή αν επιζητάς μια επενδυτική ευκαιρία και αυτό γιατί θα πρέπει να αναζητήσεις με διαφορετικά κριτήρια το ιδανικό για εσένα σύστημα franchise.
Το τρίτο βήμα πριν ξεκινήσεις να αναζητάς το concept που καλύπτει τις προσδοκίες σου και ανταποκρίνεται στις δυνατότητες σου αφορά στο να θέσεις στον εαυτό σου και να αποφασίσεις για μια σειρά από ζητήματα:
- Ποιά είναι τα επιχειρηματικά αντικείμενα, με τα οποία αν ασχοληθείς θα νοιώθεις ευχάριστα;
- Ποιό είναι το αρχικό κεφάλαιο που μπορείς να διαθέσεις;
- Ποιές είναι οι ελάχιστες μηνιαίες απολαβές που καλύπτουν τις ανάγκες σου;
- Σε ενδιαφέρουν συγκεκριμένες περιοχές και ποιές είναι αυτές;
- Έχεις περιορισμούς στο ωράριο απασχόλησής σου; Έχεις τη δυνατότητα να απασχολείσαι τα Σάββατα, τα απογεύματα, τα βράδια κ.ο.κ.
- Έχει κάποιον δικό σου άνθρωπο, να είναι στην θέση σου όταν θα λείπεις από την επιχείρησή σου;
Πλέον είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις τη δική σου διαδρομή για το δικό σου επιτυχημένο franchise!
Ποιά είναι τα πρώτα βήματα για το δικό σου franchise;
Αφού, λοιπόν, αποφάσισες ότι το franchising αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη και risk free επιχειρηματική κίνηση και έχεις θέσει τόσο τα «θέλω» σου, όσο και τα «μπορώ» σου, ήρθε η ώρα για τα πρώτα βήματά σου στη διαδρομή για το δικό σου επιτυχημένο franchise:
- Ποιοί κλάδοι της αγοράς αποδίδουν;
- Ποιά concepts ξεχωρίζουν;
- Να επενδύσεις σε γνωστά και καθιερωμένα brands ή σε νέες ιδέες και ανερχόμενα franchise;
- Ποιό είναι το αρχικό κεφάλαιο που χρειάζεσαι για τα concepts που σε ενδιαφέρουν;
- Διαθέτεις το απαραίτητο αρχικό κεφάλαιο για τα concepts που σε ενδιαφέρουν;
- Έχεις ή θα βρεις ο ίδιος κατάστημα;
- Επιθυμείς λύση με το κλειδί στο χέρι ή θα ασχοληθείς με τα συνεργεία κ.ο.κ. κατά την διαμόρφωση του καταστήματός σου;
Για το πρώτο βήμα κατά την ενημέρωσή σου σου συστήνουμε να περιηγηθείς στο Franchise.GR ώστε να γνωρίσεις τόσο τα πλέον καθιερωμένα brands (Best Of), όσο και τις νέες νεωτεριστικές προτάσεις franchise (Top New). Επιπλέον, και ίσως η πιο σημαντική πηγή ενημέρωση κατά τα αρχικά στάδια διερεύνησης του franchise αφορά στην πλούσια αρθρογραφία του Franchise.GR και κυρίως τις ενότητες Feaured Articles και Παρατηρητήριο Franchise, όπου θα μάθεις με λεπτομέρεια τόσο τι πρέπει να προσέχεις, όσο και τις τάσεις της αγοράς.
Στη συνέχεια, αφού έχεις αποφασίσει για τους κλάδους και για τα cocnepts που σε ενδιαφέρουν, μπορείς να ζητήσεις επιπλέον ενημερωτικό υλικό \ και συγκεκριμένα τόσο ένα ενδεικτικό business plan, όσο και την σύμβαση δικαιόχρησης, για να έχεις συγκεκριμένη άποψη και θέματα προς συζήτηση με τους υπευθύνους της δικαιοπαρόχου εταιρείας ή τον σύμβουλο franchise.
Πλέον έχεις κάνει το πρώτο βήμα για να ξεκινήσεις τη δική σου διαδρομή για το δικό σου επιτυχημένο franchise!
Ποιόν να συναντήσεις πρώτα, τον Υπεύθυνο Franchise ή τον Σύμβουλο Franchise;
Αφού, λοιπόν, αποφάσισες για όλα τα αρχικά ζητήματα, όπως για τους κλάδους και για τα concepts που σε ενδιαφέρουν, και αφού έλαβες τις απαραίτητες συμπληρωματικές πληροφορίες, όπως ενημερωτικό υλικό, ενδεικτικό business plan, σύμβαση δικαιόχρησης, και έχεις πλέον σχηματοποιήσει συγκεκριμένη άποψη και θέματα προς συζήτηση, ήρθε ή ώρα να συναντηθείς με τους υπευθύνους της δικαιοπαρόχου εταιρείας ή με τον σύμβουλο franchise.
Για λόγους δεοντολογίας οφείλεις να ξεκινήσεις την συνάντηση με αυτόν που σου έστειλε το αρχικό ενημερωτικό υλικό, πολλές αλυσίδες έχουν αναθέσει την ενημέρωση και την επιλογή των ενδιαφερομένων σε σύμβουλο franchise, ωστόσο αρκετές και κυρίως οι μεγάλες έχουν το δικό τους τμήμα franchise, οπότε η ενημέρωση των δικαιοδόχων πραγματοποιείται από τον υπεύθυνο franchise της μητρικής εταιρείας.
Έτσι αν ζητήσεις μέσω της φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Franchise.GR ενημερωτικό υλικό, τα στοιχεία σου προωθούνται στην δικαιοπάροχο εταιρεία από την οποία είτε απευθείας, είτε μέσω του συμβούλου της θα λάβεις επιπρόσθετο πληροφοριακό υλικό.
Ωστόσο, υπάρχουν μια σειρά από ξεκάθαρες περιπτώσεις που είναι πιο ενδεδειγμένο να απευθυνθείς πρώτα στον σύμβουλο franchise:
- Αν δεν βγάλεις άκρη με τις προτάσεις franchise, με την έννοια ότι δεν θα μπορέσεις να κατασταλάξεις σε 3 – 5 συστήματα franchise που ξεχωρίζουν κατά τη γνώμη σου.
- Αν διαθέτεις δικό σου, είτε ιδιόκτητο, είτε ενοικιασμένο, κατάστημα.
- Αν επιθυμείς επενδυτική επιλογή, με περιορισμένη τη συμμετοχή σου σε εποπτικές δραστηριότητες.
Σε κάθε περίπτωση ο σύμβουλος franchise διαθέτει ένα ευρύ portfolio προτεινόμενων συστημάτων franchise, πολύ ευρύτερη και μεγαλύτερη εμπειρία από τον υπεύθυνο franchise, όπως και γνώση της τρέχουσας κατάσταση της αγοράς. Κυρίως, δεν θα προσπαθήσει να σε «πείσει σώνει και καλά» για τα προτερήματα της μιας και μόνο αλυσίδας όπως ο υπεύθυνος franchise, τόσο λόγω του συμβουλευτικού ρόλου του, αλλά και βάση κοινής λογικής αφού έχει τη δυνατότητα και την υποχρέωση να σου προτείνει το concept που ταιριάζει ιδανικά σε εσένα.
Πλέον έχεις κάνει το πρώτο βήμα για να ξεκινήσεις τη δική σου διαδρομή για το δικό σου επιτυχημένο franchise!
Τι να κάνεις πριν και τι μετά την συνάντηση με τον Υπεύθυνο Franchise του concept που σε ενδιαφέρει
Συνεχίζοντας την διαδρομή σου με σκοπό την εύρεση της ιδανικής πρόταση franchise και έχοντας συγκεντρώσει το αρχικό ενημερωτικό υλικό, ήρθε η ώρα να συναντήσεις τον υπεύθυνο franchise.
Κάποια θέματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσεις, τηλεφωνώντας για να προγραμματίσεις την συνάντηση που επιθυμείς, σαφέστατα ενδέχεται να δημιουργήσουν αρνητική εντύπωση και το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να προχωρήσεις στην διερεύνηση άλλου concept:
- Αν μετά από αρκετές προσπάθειες δεν σου κανονίζουν συνάντηση.
- Αν χαθείς στα τηλέφωνα, π.χ. τηλεφωνήστε αύριο, θα σας καλέσει ο ίδιος κ.λπ. – επανειλημμένα!
- Αν δεν σας δίνουν το όνομα του υπευθύνου
- Αν δεν σας δώσουν καμία πληροφορία τηλεφωνικά
Σε κάθε περίπτωση, όσο «σπουδαίο» κι αν είναι το concept που σε ενδιαφέρει, έχεις σκοπό να επενδύσεις τα χρήματα που με κόπο έχεις συγκεντρώσει και αν μη τι άλλο ο υπεύθυνος franchise αν δεν είναι θετικός και ευγενικός στην πρώτη φάση της ενδεχόμενης συνεργασίας σας, σκέψου πως θα συμπεριφερθεί στο μέλλον…
Στο τηλέφωνο
Αν μιλήσεις με τον ίδιο τον υπεύθυνο franchise και όχι με την γραμματεία, μπορείς να κάνεις μια σειρά από ερωτήσεις και να αναφέρεις κάποια θέματα και σίγουρα θα σε ρωτήσει και αυτός, ώστε να είστε προετοιμασμένοι καλύτερα για την επικείμενη συζήτηση. Οπότε, καλό είναι να αναφέρεις:
- Τις περιοχές για τις οποίες ενδιαφέρεσαι
- Να στείλεις μερικές φώτος και διεύθυνση του καταστήματος που διαθέτεις
- Να επισημάνεις κάποια βασικά ζητήματα που επιθυμείς να συζητήσετε, σχετικά με την επένδυση, την οικονομική μελέτη που έχεις διαβάσει και κάποιους όρους περί της σύμβασης.
Πριν την συνάντηση
- Θεωρούμε αυτονόητο ότι θα έχεις μελετήσει πολύ καλά το ενημερωτικό υλικό που θα έχεις λάβει.
- Μια επίσκεψη και ίσως μια προσπάθεια για συζήτηση με τον υπεύθυνο της βάρδιας σε 1 – 2 καταστήματα θα ήταν χρήσιμη, τόσο ίσως για να διαπιστώσεις κάποια επιπλέον θετικά ή αρνητικά στοιχεία του concept, όσο και να δείξεις και περισσότερο επαγγελματισμό.
- Η «αγορά» ενός franchise είναι μια σύνθετη διαδικασία και για τα δυο μέρη, καθώς δεν επιλέγεις μόνο εσύ το concept, αλλά και η ίδια η μητρική εταιρεία επιλέγει συνεργάτες, καθώς το franchise δεν είναι κάτι σαν «προϊόν στο ράφι», αλλά μια μακρόχρονη win win συνεργασία, όπου τα δυο μέρη εμπιστεύονται το ένα το άλλο και συνεργάζονται στενά και αρμονικά.
- Κάνε μια λίστα με όλες τις ερωτήσεις που έχεις να κάνεις και όλα τα θέματα που πρέπει να συζητήσετε.
- Αν δεν μπορείς μόνος σου να αξιολογήσεις τα στοιχεία που σου έστειλαν, μπορείς να επικοινωνήσεις με κάποιον σύμβουλο, αν και σε αυτή τη φάση καλύτερα να στα εξηγήσουν από την εταιρεία
- Μην ασχοληθείς με λογιστές και δικηγόρους, είναι πολύ νωρίς ακόμη.
Δώσε βάρος:
- στην ανάλυση του απαιτούμενου αρχικού κεφαλαίου
- στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα
- στα μεικτά περιθώρια
- στην υποστήριξη που θα έχεις
- στις προδιαγραφές του καταστήματος και στο ενοίκιο που χρειάζεται
Μετά τη συνάντηση
- Έχοντας, πλέον, σχηματίσει μια καλή πρώτη εικόνα αναφορικά με το concept που σε ενδιαφέρει, μετά την συνάντηση με τον υπεύθυνο franchise γράψε σε ένα χαρτί ότι σου άρεσε και σε ένα άλλο ότι δεν σου άρεσε.
- Διερεύνησε τουλάχιστον άλλα δυο concepts που σου αρέσουν.
- Απευθύνσου σε 1 – 2 κύριους ανταγωνιστές της αλυσίδας, άσχετα αν επιθυμείς να συνεργασθείς μαζί τους.
- Προσπάθησε να τσεκάρεις ότι σου είπε ο υπεύθυνος franchise.
- Ξεκίνησε να ψάχνεις για καταστήματα στις περιοχές που σε ενδιαφέρουν.
- Τέλος, προγραμμάτισε μια συνάντηση με σύμβουλο franchise, ώστε να αποκτήσεις ακόμα πιο αντικειμενική άποψη και να δεις που και πως μπορεί αυτός να σε βοηθήσει.
Πλέον έχεις κάνει το πρώτο βασικό βήμα για την ενημέρωσή σου. Έρχεται η ώρα να αξιολογήσεις αυτά που έμαθες και να αποφασίσεις!
Τι να κάνεις πριν και τι μετά την συνάντηση με τον Σύμβουλο Franchise
Το πλέον σημαντικό βήμα κατά την ενημέρωσή σου όταν αναζητάς την ιδανική επιχειρηματική πρόταση, πάνω στην οποία βασίζεις το επαγγελματικό μέλλον σου, αφορά στην ενημέρωση από σύμβουλο franchise.
Είτε μετά από την αρχική σου διερεύνηση, είτε και ακόμη πιο πριν κατά την προκαταρκτική ενημέρωσή σου, ο σύμβουλος franchise έχει να σου προσφέρει πολλά:
- Γνώση και εμπειρία, για τους κλάδους και τις τάσεις της αγοράς, για τις υποδομές και την ιστορία των μητρικών εταιρειών και των επιχειρηματιών πίσω από αυτές κ.ο.κ.
- Αντικειμενικότητα, καθώς διαθέτει ευρύ protfolio προτεινόμενων συστημάτων και αν μη τι άλλο μπορείς να του αναθέσεις την αξιολόγηση των concepts που σε ενδιαφέρουν.
- Πλήρη καθοδήγηση, πέρα από την αξιολόγηση και επιλογή του franchise concept, σε θέματα όπως πως να ψάξεις και να επιλέξεις το κατάλληλο κατάστημα, πόσο αρχικό κεφάλαιο χρειάζεσαι, πώς να διαπραγματευθείς και ποια θέματα με την δικαιοπάροχο εταιρεία κ.ο.κ.
- Υψηλή τεχνογνωσία, με κλαδικές αναλύσεις, αλλά και οικονομοτεχνικές μελέτες που σε εφοδιάζουν με συγκριτικά στοιχεία και σου προσδίδουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι.
Πριν την συνάντηση
Πηγαίνοντας στον σύμβουλο franchise χρειάζεται πολύ λιγότερη προετοιμασία εκ μέρους σου καθώς θα σου ζητήσει ο ίδιος όλα τις απαιτούμενες πληροφορίες και μέσα από την συζήτηση θα βγουν τα βασικά συμπεράσματα που θα σε καθοδηγήσουν στην επιλογή σου:
- Διαθέσιμο αρχικό κεφάλαιο
- Εμπειρία και γνώσεις σου, που θα αξιοποιηθούν
- Αναγκαία ελάχιστη αμοιβή σου
- Δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης
- Περιοχές που είναι ιδανικές για σένα για να ξεκινήσεις το νέο σου κατάστημα
- Πόσο ρίσκο είσαι διατεθειμένος να πάρεις
- Θα απασχολείσαι ο ίδιος στο κατάστημά σου, και πόσο έντονα;
- Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις και αρκετές άλλες θα μας κατευθύνουν στην αρχική επιλογή των προτάσεων franchise που ταιριάζουν μόνο σε εσένα.
Μετά την συνάντηση
Το επόμενο βήμα αφορά στη μελέτη των στοιχείων που θα σου δώσει και η επόμενη συνάντηση μαζί του θα έχει ως σκοπό να σου εξηγήσει θέματα που δεν προλάβατε να αναλύσετε στην πρώτη ενημέρωση, αλλά και απορίες σου αναφορικά με το αναλυτικό υλικό που θα σου έχει δώσει.
Στη συνέχεια, αφού κάνεις μια έρευνα αγοράς για πιθανά καταστήματα ή αφού δεις από κοντά τα καταστήματα που ίσως σου υποδείξει, παράλληλα θα πρέπει να επισκεφτείς μόνος σου 2 – 3 καταστήματα της/των αλυσίδων που έχετε επιλέξει αρχικά, ώστε να σχηματίσεις και την δική σου άποψη, να επιβεβαιώσεις ότι σου έχει πει, αλλά και να σου δημιουργηθούν ερωτήσεις. Το επόμενο βήμα αφορά σε μια συνάντηση με τη μητρική εταιρεία, για να γνωρίσεις τους υπεύθυνους, αλλά και τον ίδιο τον επιχειρηματία.
Πλέον έχεις κάνει το πλέον βασικό βήμα για την ενημέρωσή σου. Έρχεται η ώρα να αξιολογήσεις αυτά που έμαθες και να αποφασίσεις!
Πώς να αξιολογήσεις το franchise concept που σου αρέσει;
Η απόφαση να ξεκινήσεις το δικό σου franchise αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή εφόσον επιθυμείς μια δική σου επιχείρηση, είτε ως αυτο-απασχόληση, είτε επενδυτικά. Ειδικά σήμερα, με την αγορά να ασθμαίνει, το franchising σε εφοδιάζει με μια δυνατή ασπίδα που σε προφυλάσσει από τις αναταράξεις της οικονομίας. «Στο σημερινό κόσμο, το να εργάζεσαι για τον εαυτό σου είναι ασφαλέστερο από ότι στο παρελθόν, και το να εργάζεσαι για μια εταιρεία έχει γίνει μία από τις πιο ριψοκίνδυνες επιλογές», όπως αναφέρει ο διακεκριμένος οικονομολόγος και συγγραφέας Paul Zane Pilzer, αρθρογράφος της The Wall Street Journal.
Ωστόσο για να πετύχεις στην επιχειρηματική κίνησή σου, θα πρέπει να κάνεις την σωστή επιλογή franchise concept, μια επιλογή που έχει να κάνει τόσο με τα δικά σου «μπορώ» και «θέλω», όσο και με τη μητρική εταιρεία, τα δικά της πεπραγμένα και τους στόχους της.
Τα δικά σου «μπορώ»
- Πόσο είναι το κεφάλαιο που μπορείς να διαθέσεις; Πέρα από την αρχική επένδυση, υπολόγισε εγγυήσεις και ένα μίσθωμα, ΦΠΑ, αρχικό εμπόρευμα, άδεια λειτουργίας, σύσταση εταιρείας, δυο – τρεις μήνες για να «πάρει μπρος» το κατάστημα.
- Πόσες είναι οι ώρες που θα είσαι διαθέσιμος να εργάζεσαι στο κατάστημά σου; Υπολόγισε 12ωρη καθημερινή απασχόληση για κατάστημα στον κλάδο της εστίασης. Αντέχεις την απασχόληση και τα Σαββατοκύριακα; Αν όχι, διερεύνησε τις επιλογές στο κλάδο της λιανικής. Αντέχεις τα βραδινά ωράρια; Αν όχι, αναζήτησε concept και/ή κατάστημα πρωινής – απογευματινής ζώνης.
- Ποιές θα είναι οι αρμοδιότητές σου; Φαντάσου τον εαυτό σου να ξυπνά για να πάει στο κατάστημά σου, τον νοιώθεις ενθουσιασμένο με τις καθημερινές ασχολίες του; Αν ναι, ΟΚ. Αν νοιώθεις ευχάριστα να φτιάχνεις καφέ για τους πελάτες σου, να δείχνεις, τακτοποιείς, παραγγέλνεις γυναικεία t-shirts κ.ο.κ. τότε είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις το franchise που σκέφτεσαι.
- Έχεις δικό σου άνθρωπο εμπιστοσύνης, τόσο αναφορικά με τις ικανότητές του, όσο και αναφορικά με την τιμιότητά του, ώστε «να είναι στο πόδι σου» όταν χρειάζεται; Σε περίπτωση, δε, που σκέφτεσαι το franchising επενδυτικά, ο άνθρωπος αυτός θα είναι το alterego σου και ιδιαίτερα απαραίτητος.
Τα δικά σου «θέλω»
- Ποιές είναι οι μηνιαίες απολαβές σου με τις οποίες αφενός θα καλύπτεις τις ανάγκες σου και αφετέρου θα είσαι ικανοποιημένος σε σχέση με την επένδυσή σου και την απασχόλησή σου;
- Επιθυμείς και υπάρχει η δυνατότητα να μειώσεις την καθημερινή σου απασχόληση μετά από μια περίοδο έξι μηνών ή δύο ετών;
- Υπάρχει δυνατότητα επιχειρηματικής ανάπτυξης; Σου παρέχεται δικαίωμα προτίμησης σε άλλη περιοχή για συμμετοχή ή νέο δικό σου κατάστημα; Θα επιβαρυνθείς εκ νέου entry fees;
- Αν το νέο σου κατάστημα «πάει καλά» υπάρχει προοπτική να το πουλήσεις και να κερδίσεις την υπεραξία της επένδυσής σου; Αν δε πάει καλά, σε ποιο βαθμό εξασφαλίζεσαι;
- Πόσα έτη θα παραμείνει το concept ανταγωνιστικό και το κατάστημά σου κερδοφόρο; Πόσα έτη, εσύ ο ίδιος επιθυμείς να ασχοληθείς;
Τα πεπραγμένα
- Ποιός είναι ο επιχειρηματίας της αλυσίδας που σε ενδιαφέρει και ποιό το επιχειρηματικό / επαγγελματικό ιστορικό του;
- Πόσα καταστήματα διαθέτει η αλυσίδα και ποιές είναι οι οικονομικές αποδόσεις τους;
- Ποιές υποδομές διαθέτει η μητρική εταιρεία; Γραφεία, αποθηκευτικοί χώροι, παραγωγικές εγκαταστάσεις, συνεργασίες, στελέχη κ.ο.κ.
- Ιδιαίτερη σημασία έχει το ίδιο το concept. Πώς διαφοροποιείται στην αγορά, ποιά είναι τα νεωτεριστικά χαρακτηριστικά του, ποιό είναι το value που παρέχει στους καταναλωτές κ.ο.κ.
- Παρέλαβες μια ολοκληρωμένη πρώτη μελέτη – ενημερωτικό υλικό με οικονομικές προβλέψεις και ανάλυση επένδυσης, λειτουργικών, εσόδων κ.λπ. Πόσο αναλυτική είναι; Περιλαμβάνει τις εισφορές σου στα ασφαλιστικά ταμεία, την αμοιβή του λογιστή, τις άγνωστες απώλειες, το φόρο εισοδήματος και την προκαταβολή του;
Οι στόχοι
- Έχει όραμα ο επιχειρηματίας, ρεαλιστικό και τεκμηριωμένο; Όχι απλά «επιθυμούμε να είμαστε η Νο1 αλυσίδα στον κλάδο μας».
- Έχει συγκεκριμένους στόχους που βασίζονται στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του concept;
- Προγραμματίζει επενδύσεις ή προσλήψεις;
- Αναγνωρίζει τα δυνατά και όχι μόνο τα αδύνατα σημεία του ανταγωνισμού του;
- Αντιλαμβάνεται ότι διανύουμε παγκοσμίως μια περίοδο συνεχών και πολύ-επίπεδων αλλαγών που συνεπάγονται την ανάγκη για συνεχή ανανέωση και βελτίωση – ενίοτε και ριζική - του κάθε concept; Διαθέτει την διόραση και τα εφόδια γνώσης και υποδομών για να σχεδιάσει και να υλοποιήσει τις αναγκαίες μελλοντικές αλλαγές;
Η αξιολόγηση ενός franchise concept αφορά στην διαδικασία λήψης της απόφασης για την επιλογή του concept που θα εμπιστευθείτε για τα επόμενα έτη της επιχειρηματικής και επαγγελματικής ζωής σας. Σε αυτό εναποθέτετε όχι μόνο τις οικονομίες σας αλλά και την παρακαταθήκη του μέλλοντός σας. Αφορά σε μια πολυδιάστατη ανάλυση, και το πόσο σας αρέσει το concept ή το πόσο εμπιστεύεστε τον επιχειρηματία ή εταιρεία ή franchisor, απλά, δεν αρκεί.
Το ανά χείρας άρθρο σας παρέχει τους βασικούς άξονες για να ξεκινήσετε τη δική σας ανάλυση και να καθοδηγηθείτε στη σκέψη σας.
Έχεις ένα καλό concept και θέλεις να το αναπτύξεις μέσω franchise;
Το Franchising προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες ανάπτυξης, ώστε να δημιουργήσεις ένα ισχυρό δίκτυο καταστημάτων, να μεγιστοποιήσεις την κερδοφορία σου και να ισχυροποιήσεις το brand σου.
Τα πλέον καταξιωμένα brands στη χώρα μας έχουν υιοθετήσει το franchising ως την κύρια στρατηγική ανάπτυξής τους.
Ο θεμέλιος λίθος για την ανάπτυξή σου αφορά στην εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη, ώστε να ενισχύσεις την αναπτυξιακή σου διάσταση, όπως και την ανταγωνιστικότητά σου.
Χρειάζεσαι, ως πρώτο βήμα, ένα σωστό σύμβουλο που θα σου παράσχει την υποστήριξη και την τεχνογνωσία που απαιτείται, όπως και την καθοδήγηση για την αποτελεσματική ανάπτυξη, την ανάδειξη και την αξιοποίηση των νεωτεριστικών χαρακτηριστικών του concept σου.
Η συμβουλευτική σε θέματα franchise ξεκινά με την ανάλυση της αναπτυξιακής δυναμική της επιχείρησής σου μέσα από ένα ολοκληρωμένο πλέγμα υποστήριξης:
FRANCHISE BUSINESS PLAN (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ)
FRANCHISE MEDIA PACK (ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ)
FRANCHISE AGREEMENT (ΣΥΜΒΑΣΗ FRANCHISE)
Με στόχο την αυξημένη αποτελεσματικότητα, τόσο αναφορικά με το πλήθος των νέων συνεργατών – δικαιοδόχων, όσο και σε σχέση με την καταλληλότητα αυτών, η πλέον ενδεδειγμένη λύση, κυρίως κατά την αρχική περίοδο ανάπτυξης, δηλαδή μέχρι η αλυσίδα να αποκτήσει την κρίσιμη μάζα καταστημάτων, αφορά στην ανάθεση (outsourcing) των δραστηριοτήτων του τμήματος franchise σε εταιρεία συμβούλων ανάπτυξης. Η επιλογή αυτή πέρα από αποτελεσματική διέπεται τελικά και από μικρότερο κόστος, υπό τη λογική του value for money.
Πιστεύεις ότι το concept σου διαφέρει και έχεις όρεξη να κάνεις το μεγάλο άλμα της ανάπτυξης; Ξεκίνα τη δική σου αλυσίδα franchise!