Διανύοντας το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με την πανδημία να φαίνεται πως βαίνει προς ελεγχόμενη κατάσταση, έχουν, ήδη, εμφανισθεί οι κυρίαρχες τάσεις για το 2022...
-
Η νο1 επιλογή των υποψήφιων franchisees, τα street coffee shops, αφενός παραμένει στην πρωτοκαθεδρία, αλλά αφενός χάνει μεγάλο μέρος της δυναμικής της (αν μη τι άλλο λόγω του τεράστιου ανταγωνισμού) και αφετέρου αναδεικνύεται το 5th wave coffee movement, με αρκετές αλυσίδες να ασπάζονται τις αρχές του και με λιγότερες να παρουσιάζουν projects που πραγματικά ενθουσιάζουν.
-
Οι αλυσίδες στον κλάδο της λιανικής συνδυάζουν τη φυσική παρουσία τους (καταστήματα) με τα ηλεκτρονικά μέσα (eshop, social media), τόσο τα δικά τους, όσο και τρίτων, αξιοποιώντας τις αρχές του omnichannel, προσφέροντας ομοιόμορφη και συνεπή χρηστική εμπειρία για τους πελάτες τους σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια πωλήσεων και marketing.
-
Ο κλάδος των υπηρεσιών υπέφερε περισσότερο απ’ όλους από την υγειονομική κρίση (βλ. γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής κ.ο.κ.), αλλά με την εξομάλυνση της αγοράς ξεκινά την επανεκκίνησή του με νέες προδιαγραφές (επιτρεπόμενοι πελάτες ανά τ.μ., πλατφόρμες ραντεβού, υγειονομικά πρωτόκολλα κ.ο.κ.).
-
Αρκετές μεσαίες και μεγάλες αλυσίδες αναδιοργανώνουν τα δίκτυά τους, μεταπουλώντας καταστήματα σε νέους franchisees, με περισσότερο ενθουσιασμό και δέσμευση για αυτο-απασχόληση.
-
Νέοι παίχτες – franchisors συνεχίζουν να εμφανίζονται, έχοντας να προσφέρουν νεωτεριστικά χαρακτηριστικά, αλλά και δραστηριοποίηση σε κατηγορίες με πολύ μικρό ανταγωνισμό.
-
Η εύρεση κατάλληλων προς μίσθωση ακινήτων εξακολουθεί και αποτελεί μεγάλο πρόβλημα, καθώς έχουν περιορισθεί οι επιλογές (λόγω χαμηλής προσφοράς και υψηλών μισθωμάτων).
Franchise vs αυτόνομο κατάστημα
Οι νέες συνθήκες της αγοράς χαρακτηρίζονται από πολυδιάστατους παράγοντες, φανερώνοντας στους νέους επιχειρηματίες / υποψήφιους franchisees ότι η επιλογή ενός αυτόνομου καταστήματος θα τους οδηγήσει με βεβαιότητα στην αποτυχία και μόνο μέσω του franchise θα μπορέσουν να πετύχουν τους στόχους απόδοσης και απόσβεσης, που επιθυμούν (αρκεί φυσικά να είναι ρεαλιστικοί).
Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή του franchise υπερέχει τα μέγιστα σε σχέση με το αυτόνομο κατάστημα, επειδή η μητρική εταιρεία:
-
Σου βρίσκει σωστό κατάστημα σε θέση, κατάσταση, ενοίκιο
-
Σε εφοδιάζει με αρχική / συνεχή εκπαίδευση, γνωστό όνομα (όχι πάντα), μελετημένη εταιρική ταυτότητα / αρχιτεκτονικά
-
Σου προτείνει (επιβάλλει) προμηθευτές εξοπλισμού, πρώτων υλών
-
Ανανεώνει τη προϊοντική γκάμα και το ίδιο το concept
-
Είναι κοντά σου, σε διαφημίζει (λιγότερο ή περισσότερο), σε υποστηρίζει
Διαμορφώνεις γρήγορα το κατάστημά σου και ξεκινάς γρήγορα να δουλεύεις, χωρίς να χρειάζεται να ασχολείσαι με έρευνα για προμηθευτές, διαφημίσεις, social media, εκπαιδεύσεις κ.λπ.
Ποιες αποδόσεις προσφέρει το franchise
Η συντριπτική πλειοψηφία των ενδιαφερομένων να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση μέσω franchise αναζητά μια αξιοπρεπή θέση εργασίας με ικανοποιητικές αποδόσεις, είτε άνεργοι, με αποζημίωση εθελουσίας ή όχι, είτε νεαρά παιδιά που οι γονείς τους επενδύουν για ένα νέο «μεταπτυχιακό» αυτή τη φορά στη πανεπιστήμιο της ζωντανής επιχειρηματικότητας.
Λαμβάνοντας ως προϋπόθεση την καθημερινή πολύωρη ενασχόληση με την επιχείρησή τους, τόσο για να συμπιέσουν τα λειτουργικά έξοδα του προσωπικού, αλλά κυρίως για να ελέγχουν και να δίνουν το κάτι παραπάνω στην επιχείρησή τους και να επιτυγχάνουν αυξημένες αποδόσεις, μέσω franchise μπορούν να αναμένουν:
-
Αποσβέσεις της τάξεως των δύο ετών, από 18 μήνες έως και 3 έτη
-
Μηνιαία αμοιβή 2,500 - 3,500 ευρώ
-
Εξασφάλιση μακροχρόνιας βιωσιμότητας της επιχείρησής τους, μέσω της συνεργασίας με μια αλυσίδα / επιχειρηματία / brand που αφενός να γνωρίζει το αντικείμενό τους και αφετέρου να διαθέτει τη δέσμευση και τους πόρους για συνεχή βελτίωση
-
Συνεχή αύξηση του τζίρου της επιχείρησής τους και των προσωπικών αμοιβών τους
-
Προοπτική πώλησης και αξιοποίησης της υπεραξίας του brand ή και δημιουργία νέων καταστημάτων
Τι επιζητούν οι επενδυτές - επιχειρηματίες
Η ζήτηση για επενδύσεις – απασχόληση μέσω franchise έχει διατηρηθεί σταθερή και υψηλή, αλλά οι ενδιαφερόμενοι έχουν πλέον διαφορετικό προφίλ, αναζητώντας στο franchise κυρίως την αυτο-απασχόληση και όχι την επένδυση χωρίς ενασχόληση.
Οι ενδιαφερόμενοι αναζητούν σήμερα επενδύσεις με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:
-
Επένδυση, της τάξεως των 50 – 80 χιλ. ευρώ
-
Εξασφάλιση ελάχιστου τζίρου και κερδοφορίας, μέσα από προφορικές βεβαιώσεις του franchisor και τεκμηριώσεις από στατιστικά στοιχεία υφιστάμενων καταστημάτων
-
Σύντομη απόσβεση, δηλαδή αφαιρώντας την μηνιαία αμοιβή τους καθώς αφορά τον ρόλο τους ως υπεύθυνοι καταστήματος, όπως και φόρο εισοδήματος, ασφαλιστικές εισφορές κ.ο.κ. προσδοκούν επιστροφή του αρχικού κεφαλαίου τους σε περίπου 2 έτη
-
2,500 – 3,500 μηνιαία αμοιβή, με πλήρη ενασχόληση στη νέα τους επιχείρηση, καλύπτοντας τη θέση του υπεύθυνου καταστήματος και με απασχόληση άνω του 8ωρου
-
Αυτο-απασχόληση και όχι επένδυση, θέση εργασίας με προοπτικές και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας
-
Πλήρη υποστήριξη από τον franchisor σε κάθε επίπεδο, από την εύρεση/ αξιολόγηση καταστήματος, κατασκευή και εξοπλισμό, αρχική εκπαίδευση μέχρι τη συνεχή ανανέωση και βελτίωση του concept, εκπαίδευση, διαφήμιση, διαχείριση προσωπικού κ.ο.κ.
-
Ουσιαστικά οι ενδιαφερόμενοι franchisees αναζητούν ένα επιχειρηματικό γονέα, που θα καθοδηγεί και υποστηρίζει προς τη συνεχή βελτίωση τόσο ποιοτικά, όσο και κυρίως ποσοτικά δηλ. αύξηση κερδοφορίας.
Στο πλαίσιο της δυναμικής του franchising, που έχει αναδειχθεί αφενός ως η πλέον βιώσιμη και σίγουρη επιλογή ως αυτο-απασχόληση για όσους αναζητούν ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον, και αφετέρου ως η ιδανική στρατηγική για τις εταιρείες που διαθέτουν ένα δυνατό concept και επιθυμούν ταχεία ανάπτυξη, με μειωμένο ρίσκο και αυξημένες αποδόσεις, σας προτείνουμε να διερευνήσουμε μαζί την αξιοποίηση του franchising με σκοπό την επίτευξη των στόχων σας, στο 2106540681 και στο
Τα χρήσιμα tips
Ξεκινώντας την αναζήτησή σου για το δικό σου κατάστημα, σε συμβουλεύουμε:
-
Να επενδύσεις ένα λογικό ποσό
-
Να συνεργαστείς με έναν επιχειρηματία που διαθέτει αποδεδειγμένο ήθος και τεχνογνωσία
-
Να συνεργασθείς με μια εταιρεία που διαθέτει τις ελάχιστες υλικοτεχνικές και ανθρώπινες υποδομές
-
Να βρεις ένα concept που να ξεχωρίζει και να διαθέτει το κάτι διαφορετικό
-
Να βρεις ένα concept που έχει το κατ’ ελάχιστο σε έκταση προϊοντικό μίγμα
-
Να επενδύσεις σε καλό εξοπλισμό, όσο αφορά στην εστίαση
-
Να αναζητήσεις νεωτεριστικά χαρακτηριστικά
-
Να μην κάνεις εκπτώσεις στην αξιολόγηση της θέσης του καταστήματός σου
-
Να μας συμβουλευθείς!
Η WiZION GROUP με εξειδίκευση στο franchising από το 1998, συνεισφέροντας καταλυτικά στην ανάπτυξη των πλέον καταξιωμένων brands και των ταχύτερα αναπτυσσόμενων αλυσίδων, εκδίδει το FRANCHISE BUSINESS – το Νο1 περιοδικό στην Ελλάδα, διαχειρίζεται το Franchise.GR – Νο1 σε όλες τις search engines και ranking sites, το Franchising.GR – Κορυφαία πλατφόρμα αναζήτησης franchise και το Franchise-Business.gr – Νο1 ψηφιακή πλατφόρμα για το franchise στο facebook, διοργανώνει από το 2008 τα ΒΡΑΒΕΙΑ FRANCHISE, έχει ιδρύσει το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, προετοιμάζει και αναπτύσσει αλυσίδες franchise μέσω της συμβουλευτικής FBS – Franchise Business Services.