Το Franchise Hacking οδηγεί μια start up επιχείρηση στο franchising στην ανάπτυξη με ταχείς ρυθμούς, με το ελάχιστο δυνατό κεφάλαιο, στο συντομότερο δυνατό χρόνο, συνδυάζοντας το franchising και growth hacking.
Το Growth Hacking αφορά σε μια από τις πλέον ανατρεπτικές ανακαλύψεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και έχει οδηγήσει πολλές νεοφυείς και όχι μόνο επιχειρήσεις ανά τον κόσμο στην ταχεία ανάπτυξή τους.
Εν μέσω των οικονομικών κρίσεων που διανύουμε τη τελευταία δεκαετία, οι πόροι που μπορούν να αξιοποιηθούν για επενδύσεις, όπως και οι δυνατότητες χρηματοδότησης δημιουργούν εμπόδια στην ανάπτυξη.
Το franchising, από τη μια, αφορά σε μια στρατηγική ανάπτυξης μέσω των επενδύσεων των franchisees (τόσο χρημάτων, όσο και ικανοτήτων και αφοσίωσης) και το growth hacking, από την άλλη, αξιοποιεί έξυπνες τεχνικές marketing που βασίζονται σε δεδομένα, με στόχο την επίτευξη γρήγορης και βιώσιμης ανάπτυξης με πολύ χαμηλό κόστος.
Ο συνδυασμός των δύο στρατηγικών, Franchising και Growth Hacking, χαρακτηρίζεται από μια κοινή και απόλυτη βάση, την συνεχή ανάπτυξη! Αξιοποιώντας άυλες ικανότητες όπως δημιουργικότητα και καινοτομία, όπως και νέες τεχνολογίες που αναλύουν μετρήσιμα δεδομένα, μέσω λιτών δομών με περιορισμένες ανάγκες σε επενδύσεις και λειτουργικά έξοδα, το Franchise Hacking οδηγεί σε ταχεία και στιβαρή ανάπτυξη.
Growth Hacking
Το Growth Hacking βασίζεται στις συνεχείς δοκιμές και στην συνεχή βελτιστοποίηση, έχοντας ως πεδίο εφαρμογής τον σχεδιασμό και βελτιστοποίηση eshops και sites (ανάλυση, δημιουργία περιεχομένου, σελίδες προορισμού, SEO κ.ο.κ.), google ads, facebook/instagram ads, posts στα social media κ.λπ.
Η λογική του αφορά στον συνεχή πειραματισμό (ενέργεια, αποτέλεσμα, ανάδραση) με στόχο τη συνεχή ολική βελτίωση (πωλήσεων, αλληλεπίδρασης και εμπειρίας πελάτη, κερδών κ.ο.κ.), με τα πειράματα (ενέργειες) να έχουν ολοένα και μεγαλύτερο κόστος επένδυσης, όσο συνεχίζεται η ανάπτυξη και με στόχο το υψηλό ROI (Return-On-Investment).
Ξεκινώντας να εφαρμόζεται στη Silicon Valley, σε projects όπως e-shops, apps, cloud based platforms, με τους ιδιοκτήτες των start-ups να έχουν περιορισμένους προϋπολογισμούς, προσέφερε ένα τρόπο ανάπτυξης με γρήγορα αποτελέσματα και με χαμηλό κόστος.
Ως έννοια πρωτοεμφανίσθηκε το 2010 από τον Sean Ellis (CEO της Qualaroo και co-founder της GrowthHackers.com, της #1 online κοινότητας για τους growth hackers), ο οποίος ορίζει ότι ο Growth Hacker έχει ως μοναδική κατεύθυνση την ανάπτυξη.
Franchise Hacker
Ο Growth Hacker ανακαλύπτει και αξιοποιεί δημιουργικά και αποτελεσματικά εναλλακτικές και καινοτόμες, πρακτικές ανάπτυξης χαμηλού κόστους, διαθέτοντας αναλυτική σκέψη, τεχνικές γνώσεις και δημιουργικότητα. Οι δεξιότητες και τα χαρακτηριστικά που διαθέτει είναι ενδεικτικά τα κατωτέρω:
- Δέσμευση στην ανάπτυξη ως κύριο στόχο
- Διαρκή επιθυμία για πειραματισμούς με νέα εργαλεία και τεχνικές
- Ικανότητα στην ανάλυση και διαχείριση δεδομένων
- Ικανότητα στη λήψη αποφάσεων
- Ικανότητα διαχείρισης χρόνου
- Δημιουργικότητα
- Συστηματικότητα
- Ευελιξία
- Γνώση
- Υψηλή κατάρτιση και γνώση του προϊόντος και των πελατών του
- Αναλυτική σκέψη
Ο Start Upper Franchisor που διαθέτει τα ανωτέρω (και κατωτέρω) χαρακτηριστικά είναι ένας Franchise Hacker, που διαθέτοντας ένα διαφορετικό concept, δοκιμασμένο και τυποποιημένο, αναζητώντας συνέχεια τη βελτίωση και στην ανάπτυξη, οργανωμένος με λιτές δομές, οδηγεί το δίκτυό του στην επιτυχία και κατακτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.
Οι επιπλέον δεξιότητες και τα χαρακτηριστικά που διαθέτει ο Franchise Hacker είναι ενδεικτικά τα κατωτέρω:
- Δέσμευση στο Όραμα
- Win Win φιλοσοφία
- Καινοτομία
- Ικανότητα management
- Franchise Hacking Strategy
Μπορεί ως ορισμός να μην έχει ξαναδιατυπωθεί, αλλά οι Franchise Hackers «ζουν αναμεσά μας». Σκεφθείτε τα πιο γνωστά ονόματα στα coffee shops και σίγουρα θα βρείτε 2 ή και 3 επιχειρηματίες που είναι σίγουρα Franchise Hackers. Βέβαια δεν είναι όλοι οι Franchise Hackers επιτυχημένοι, αρκετοί από το μηδέν και με μηδενικό κεφάλαιο, δημιούργησαν δίκτυα, τα οποία πλέον δεν υφίστανται.
Τα βήματα για μια επιτυχημένη στρατηγική Franchise Hacking είναι συγκεκριμένα και ξεκινούν από την δημιουργία και τυποποίηση ενός καινοτόμου (αν μη τι άλλο διαφορετικού) concept έως την εδραίωσή του:
Οριστικοποίησε το concept
- Δημιούργησε ένα concept που να διαφέρει από τον ανταγωνισμό και που να διαθέτει κάποια από τα κατωτέρω χαρακτηριστικά:
- Εμπνευσμένο όνομα και αρχιτεκτονικά σχέδια
- Χαμηλότερη επένδυση από τους ανταγωνιστές
- Χαμηλότερα περιοδικά τέλη από τους ανταγωνιστές – μεγαλύτερο μεικτό περιθώριο
- Προϊόντα σε παρακαταθήκη
- Ένα (τουλάχιστον) διαφορετικό προϊόν που θα σε κάνει γνωστό (και ας μη βγάζεις χρήματα από αυτό)
- Προϊόντα value for money για τους καταναλωτές
- Ικανό προϊοντικό μίγμα
- Πιλοτικό κατάστημα σε ένα πολύ καλό σημείο (και ας μη βγάζεις χρήματα από αυτό)
- Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, apps, e-order, e-shop προς όφελος των franchisees σου
- Αξιοποίηση των social media
- Αξιοποίηση influencers
- Τυποποίησέ το, δηλαδή οριστικοποίησε product mix και target group, βρες εκπαιδευτές, οργάνωσε εκπαιδευτικά προγράμματα, βρες προμηθευτές, κάνε συμφωνίες, ζήτα εκπτώσεις βάσει τζίρου, βρες αρχιτέκτονα και συνεργεία, αξιολόγησε τις ικανότητές τους αναφορικά με το χρόνο παράδοσης, φτιάξε συνταγολόγια, φτιάξε σύστημα παρακολούθησης.
- Συνεργάσου με Σύμβουλο Franchise (εννοείται!)
Ξεκίνα την ανάπτυξη
Αξιοποίησε τις διαδικτυακές πλατφόρμες franchise, τα περιοδικά και την έκθεση franchise. Δώσε δημοσιότητα και ώθηση στην επιχειρηματική πρότασή σου.
Στόχευε στους σωστούς συνεργάτες. Αντιστάσου στον πειρασμό να συνεργασθείς με κάποιους που δεν είναι ικανοί ή να μισθώσουν καταστήματα σε άκυρα σημεία.
Δημιούργησε περιεχόμενο. Φτιάξε site και social channels, φτιάξε blog, χρησιμοποίησε τα κατάλληλα keywords, φέρε traffic στις σελίδες σου.
Βελτίωνε συνέχεια το concept, με δοκιμές (ή όχι) στο πιλοτικό και στη συνέχεια να ενσωματώνεις τις βελτιώσεις και στο δίκτυό σου.
Γίνε Γνωστός
Οι πελάτες των καταστημάτων σου και κατά δεύτερον οι franchisees σου είναι οι καλύτεροι διαφημιστές σου.
Δώσε βάρος στη θέση τόσο του πιλοτικού καταστήματος, όσο και των πρώτων franchise καταστημάτων.
Δημιούργησε κανάλι YouTube και Google Business για κάθε κατάστημα.
Ενδυνάμωσε το word-of-mouth, με πρακτικές αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές.
Δώσε κίνητρο σε πελάτες να φέρουν πελάτες και σε franchisees να φέρουν franchisees (referrals).
Αξιοποίησε στο έπακρο τα social media.
Δημιούργησε Πιστότητα
Αφού δημιούργησες ένα δίκτυο 5 – 6 καταστημάτων, έφτασες στη κρίσιμη καμπή. Τώρα ή θα ξεκινήσει μια δυνατή ανάπτυξη ή θα παραμείνεις (στη καλύτερη) στάσιμος.
Στόχος σου τώρα είναι να δημιουργήσεις νέα καταστήματα, με αυξανόμενους ρυθμούς ανάπτυξης.
Αύξησε την διαφήμισή σου στις διαδικτυακές πλατφόρμες franchise, στα περιοδικά και στην έκθεση franchise
Στόχος σου τώρα είναι να κρατήσει κάθε κατάστημά σου τους πελάτες του και να τους αυξήσει.
Τώρα οφείλεις να δυναμώσεις το engagement του καταναλωτικού κοινού, λάβε και ανέλυσε το feedback, προσάρμοσε τη προϊοντική γκάμα και το concept στις ανάγκες της αγοράς.
Ξεκίνα να κάνεις διαφήμιση.
Δημιούργησε προγράμματα πιστότητας, με στόχο οι καταναλωτές να επισκέπτονται ξανά και ξανά τα καταστήματα του δικτύου σου, μέσω πολιτικών επιβράβευσης και ανταμοιβής, δίνοντας κίνητρα, όπως πόντους ή εκπτωτικά κουπόνια.
Οργανώσου καλύτερα! Εκπαιδευτικό κέντρο, γραφεία, υπεύθυνος franchise, μόνιμος συνεργάτης εύρεσης ακινήτων και εμπορικών μελετών.
Σήμερα, μετά από μια δεκαετία συνεχόμενων περιόδων ύφεσης και κρίσεων, με μια υγειονομική κρίση που μας ταλαιπωρεί κοντά στα δυο χρόνια, με την αγορά να αλλάζει διαρκώς, με συνεχείς αναταράξεις και αστάθεια, το Franchise Hacking προσδίδει μια νέα διάσταση στην ανάπτυξη των νεοφυών επιχειρήσεων στον κλάδο.