Μέσω του franchise έχουν δημιουργηθεί οι μεγαλύτερες αλυσίδες τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, με κύριο χαρακτηριστικό όχι τόσο το μέγεθός τους, αλλά την ταχύτητα με την οποία δημιουργήθηκαν και την τεράστια διείσδυσή τους στην αγορά.
Οι μητρικές εταιρείες:
-
αναπτύσσονται με ταχύτητα, αξιοποιώντας κεφάλαια τρίτων
-
χρειάζονται μικρότερες υποδομές, δηλαδή επενδύσεις και λειτουργικά
-
διαχειρίζονται ένα δίκτυο με καταστήματα των οποίων επικεφαλής είναι ένα ικανός manager που έχει ταυτόχρονα επενδύσει και χαρακτηρίζεται από αυξημένη παρακίνηση
-
επικεντρώνονται στην έρευνα και ανάπτυξη και στην υποστήριξη των καταστημάτων και είναι αποτελεσματικές
7 λόγοι για να κάνεις franchise
-
Έχεις οικονομίες κλίμακος, σε άλλες τιμές αγοράζεις σαν ένα κατάστημα και αλλιώς όταν διαπραγματεύεσαι σαν 5 ή 10 επιχειρήσεις.
-
Έχεις διαφήμιση χωρίς κόστος και μάλιστα δυνατή, το καλύτερο από το brand σου να νοιώθει ο καταναλωτής ότι είσαι αλυσίδα.
-
Έχεις υπεύθυνους που αποδίδουν χωρίς να πληρώνονται! Πραγματικά πριν από 3 – 4 χρόνια ο δικαιοδόχος «έπρεπε» να βγάζει στα 5 χιλ. Τώρα όμως αρκείται και στο 1,5 χιλ. Πόσα παίρνει ένα καλός υπεύθυνος, που παράλληλα θα είναι και ο best πωλητής για ένα σου κατάστημα;
-
Δεν επενδύεις σε πάγια, αντίθετα «πουλάς» το όνομά σου και την υποστήριξη που παρέχεις.
-
Συγκεντρώνεις κονδύλια για διαφήμιση, από τα mrk fees.
-
Δημιουργείς υπεραξία.
-
Ελαττώνεις το ρίσκο από το να έκανες χονδρική, αλλά και την διεκπεραιωτή γραφειοκρατία.
7 λόγοι για να αναπτυχθείς με στιβαρότητα
-
Αντιμετώπισε το δικαιοδόχο σου ως συνεργάτη.
-
Μην το βλέπεις ως ΑΦΜ για να βγάλεις χρήματα.
-
Θα έχεις έσοδα από τους πελάτες του, δηλ. τις αγορές του από ‘σένα και όχι από τα entry fees, τα royalties ή τις προμήθειες κάτω από το τραπέζι.
-
Υποστήριξέ τον και νοιώσε τον σαν υποκατάστημά σου και ταυτόχρονα ως συνέταιρο.
-
Δώσ’ του τις καλύτερες τιμές, ασχολήσου μαζί του, εκπαίδευσέ ‘τον, μείνει μαζί του στο δικό του κατάστημα για ένα διάστημα.
-
Να το σέβεσαι και να τον στηρίζεις.
-
Μη περιμένεις να έχει καλύτερες αποδόσεις από εσένα.
7 θεμελιώδεις ενέργειες
-
Κατοχύρωσε το σήμα σου.
-
Μάθε τι κάνει ο κλάδος σου, εντός και εκτός Ελλάδος.
-
Διαμόρφωσε διαφοροποιητικά στοιχεία, γίνε ο καλύτερος στο χώρο σου.
-
Παίξε «μπάλα» σε άλλα γήπεδα. Αν δεν μπορείς άλλαξε «άθλημα».
-
Κάνει μια σοβαρή και απλή ανάλυση για τα οικονομικά των συνεργατών σου.
-
Αποφάσισε δίκαιους και νόμιμους όρους συνεργασίας. Γράψ’ τους στην σύμβαση δικαιόχρησης.
-
Πες στην αγορά ότι κάνεις franchise.
7 βασικά να προσέχεις
-
Μη σε φεσώσουν, ηθελημένα ή όχι. Από τη μια το πρώτο εμπόρευμα οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευνοϊκούς όρους πληρωμής. Από την άλλη, γίνεται κάποια στιγμή σαν πλαφόν, δηλ. πάντα στο χρωστάνε. Καλύτερα να μη βγάλεις τίποτα και να μη χρωστάς πουθενά. Επένδυσε και εσύ και πούλα το με μηδενικό περιθώριο.
-
Μη φτιάξεις μια μελέτη με φώτος και σχέδια, ένα όλο copy paste απ’ αλλού. Φτιάξ’ τα όλα όμορφα, απλά και συνετά. (tip: ζήτα από τον σύμβουλό σου σχέδια από δουλειές του πριν τον πληρώσεις, ώστε να μη σου πασάρει τα ίδια)
-
Μη πετάξεις τα χρήματά σου σε μέσα που δεν έχουν απήχηση.
-
Ζήτα από τους συνεργάτες σου να επενδύσουν σε ‘σένα και να αμείβονται σε μεγάλο βαθμό με bonus επιτυχίας.
-
Ζήτα από τους ενδιαφερόμενους δικαιοδόχους να σου πουν το τι πιστεύουν αυτοί για το μέλλον τους και όχι τι τους υπόσχεσαι ότι θα βγάλουν.
-
Ενημέρωνε τους ενδιαφερόμενους απλά και ειλικρινά. Ακόμα και αν είσαι στην αρχή, ακόμα και έχεις ζητήματα, πες’ τα, καθώς αργά ή γρήγορα θα τα μάθουν.
-
Πριν κάνει franchise, μπες στον κόπο και διάβασε τι είναι και πως δουλεύει κ.λπ. κ.λπ. (Δεν τα κάνουμε όλα πια σε αυτή τη ζωή χωρίς να διαβάσουμε τις οδηγίες χρήσης!)
Ποιά είναι τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις σου;
Στο πλαίσιο της υγιούς ανάπτυξης μέσω franchise, η μητρική εταιρεία – franchisor αναλαμβάνει μια σειρά από υποχρεώσεις, οι οποίες ορίζουν την υποστήριξή της προς τους συνεργάτες της και δημιουργούν το πλαίσιο της συνεργασίας της.
-
Εύρεση και αξιολόγηση καταστήματος.
-
Εκπαίδευση δικαιοδόχου και προσωπικού του, αρχική και συνεχής, με αποζημίωση ή όχι.
-
Πανελλήνια διαφήμιση.
-
Υποστήριξη σε τοπικές προωθητικές ενέργειες.
-
Νέα προϊόντα, μετά από συνεχή αναζήτηση και έρευνα.
-
Επιθεωρήσεις λειτουργίας των καταστημάτων σε όλους τους τομείς.
-
Συνεχή βελτίωση concept, διαδικασιών λειτουργίας, προϊόντων, προμηθευτών κ.ο.κ.
-
Σύναψη κεντρικών συμφωνιών.
Αν σας ενδιαφέρει να δραστηριοποιηθείτε επιχειρηματικά και να κάνετε την διαφορά, τότε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 2106540681 ή μέσω του , ώστε να εντοπίσουμε μαζί τις προτάσεις franchise που σας ταιριάζουν!