FRANCHISE BUSINESS SERVICES

ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ FRANCHISE

Με εμπειρία ως σύμβουλοι από το 1990 και με πρωταγωνιστικό, θεσμικό και ηγετικό ρόλο στο franchise από το 1998, έχουμε συμβάλλει καθοριστικά στην δημιουργία των μεγαλύτερων αλυσίδων franchise και υποστηρίζουμε τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα και πλέον καινοτόμα concepts. Συμπληρώστε το Ερωτηματολόγιό μας και θα σας προτείνουμε το franchise που σας ταιριάζει.

Franchise Blog

Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε καθιερωθεί ως ο μοναδικός ενιαίος φορέας παροχής υπηρεσιών franchise, διαδραματίζοντας παράλληλα τον ρόλο του franchise trendsetter, και συνεχίζουμε να συνεισφέρουμε καταλυτικά τόσο στην ανάπτυξη των μεγαλύτερων brands στην χώρα μας, όσο και στην εδραίωση του θεσμού.
coffee shop

Από το φθινόπωρο του 2015 (εποχή capital controls!) μέχρι τα πολύ πρόσφατα lockdowns, ο κλάδος των coffee shops κρατά τα ηνία στο ενδιαφέρον των νέων επιχειρηματιών να ξεκινήσουν το δικό τους κατάστημα. Λαμβάνοντας υπόψη μας, το μεγάλο πλήθος των καταστημάτων και τη μικρή δυνατότητα διαφοροποίησης μεταξύ τους, το ανταγωνιστικό περιβάλλον κρίνεται ιδιαίτερα σκληρό και η σκέψη να ξεκινήσεις το δικό σου κατάστημα απαιτεί αναμφισβήτητα εξαιρετική έρευνα, ανάλυση και προσοχή!

Με μια καμπή στη ζήτηση (η οποία εκφράζεται ευθέως και με το άνοιγμα νέων καταστημάτων) το δεύτερο εξάμηνο του 2019, από το 2015 μέχρι σήμερα ανοίγουν συνέχεια ολοένα και περισσότερα coffee shops και φυσικά αρκετά κλείνουν ή μεταπωλούνται. Εννιά (9) στα δέκα (10) αυτόνομα καταστήματα κλείνουν μέσα στα δυο πρώτα χρόνια της λειτουργίας τους, με μόνους κερδισμένους τους εμπόρους καφέ, εξοπλισμού και υλικών συσκευασίας, όπως και αρχιτέκτονες, τεχνικά γραφεία, εργολάβους και συνεργεία. Στο κλάδο του franchising παρατηρείται μεγάλο ποσοστό μεταπωλήσεων είτε σε μεγάλες αλυσίδες, είτε σε μεσαίου μεγέθους και άναρχα αναπτυσσόμενες.

Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή του franchise υπερέχει τα μέγιστα σε σχέση με το αυτόνομο κατάστημα, επειδή η μητρική εταιρεία:

  • Σου βρίσκει σωστό κατάστημα σε θέση, κατάσταση, ενοίκιο
  • Σε εφοδιάζει με αρχική / συνεχή εκπαίδευση, γνωστό όνομα (όχι πάντα), μελετημένη εταιρική ταυτότητα / αρχιτεκτονικά
  • Σου προτείνει (επιβάλλει) προμηθευτές εξοπλισμού, πρώτων υλών
  • Ανανεώνει τη προϊοντική γκάμα και το ίδιο το concept
  • Είναι κοντά σου, σε διαφημίζει (λιγότερο ή περισσότερο), σε υποστηρίζει

Διαμορφώνεις γρήγορα το κατάστημά σου και ξεκινάς γρήγορα να δουλεύεις, χωρίς να χρειάζεται να ασχολείσαι με έρευνα για προμηθευτές, διαφημίσεις, social media, εκπαιδεύσεις κ.λπ.

Coffee Facts

Με 21,143 καταστήματα σε 25 χώρες στην Ευρώπη, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Allegra Project Café17 Europe, και με τις προβλέψεις να αφορούν σε 28,000 καταστήματα μέχρι το 2021, η ανάπτυξη τόσο των αλυσίδων καφέ, όσο και των αυτόνομων καταστημάτων είναι πραγματικά ραγδαία, με το επιχειρηματικό μοντέλο να εξελίσσεται συνέχεια, όπως αποτυπώνεται και στα κύματα του καφέ.

Σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Καφέ, η Ελλάδα αποτελεί μία από τις χώρες με την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στον κόσμο. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση αγγίζει τις 510 κούπες καφέ/ άτομο, στοιχείο που μεταφράζεται σε ετήσια κατανάλωση 5 δισ. κούπες συνολικά.

Συνολικά, ετησίως στην Ελλάδα καταναλώνονται 40,000 τόνοι. Από αυτό, το 60% αφορά κατανάλωση που γίνεται εντός σπιτιού και το 40% κατανάλωση εκτός σπιτιού (καφετέριες κ.λπ.).

Η αξία της κατανάλωσης εντός σπιτιού ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ ενώ στην αγορά εκτός σπιτιού ανέρχεται στα 3 δισ. Ευρώ (ποσό που δεν είναι αναλογικό με την κατανάλωση σε τόνους, καθώς εκτός σπιτιού η τιμή λιανικής είναι μεγαλύτερη, έτοιμο ρόφημα έναντι πρώτης ύλης).

Σύμφωνα με έρευνα από το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, οι αλυσίδες franchise του κλάδου χαρακτηρίζονται από συνολικό κύκλο εργασιών της τάξεως των 215 εκατ. ευρώ (αυτές είναι οι πωλήσεις τους προς τα καταστήματα των δικτύων τους) που αντιστοιχεί σε συνολικό κύκλο εργασιών των coffee shops των 615 εκατ. ευρώ. Η, δε, διείσδυση του franchising στον κλάδο είναι της τάξεως του 20%.

Τα τελευταία έτη, σε διεθνές επίπεδο, αλλά και στην Ελλάδα, ο κλάδος του καφέ έχει εξελιχθεί ιδιαίτερα και έχει αναδιαμορφωθεί δραματικά. Από την δεκαετία του ’60, όταν ο καφές έγινε ευρέως διαθέσιμος, έχουν αλλάξει πάρα πολλά, γνωρίσαμε το 3ο κύμα, τους single origin καφέδες, τους speciality, το cold brew και πλέον διανύουμε το 5ο κύμα του καφέ…

Αναλύοντας τα υπέρ και τα κατά

Ποιά είναι τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία ενός νέου coffee shop, ποιές οι ευκαιρίες που θα έχεις και ποιές οι απειλές που θα φοβάσαι; Τι να προσέξεις!

Δυνατά Σημεία:

  • Σταθερός κλάδος και ζήτηση, που έχει αποδείξει την ανθεκτικότητά του στις κρίσεις
  • Αξιοποίηση της φήμης του brand
  • Αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και της υποστήριξης της μητρικής εταιρείας
  • Εύρεση καταστήματος και προσωπικού από τη μητρική εταιρεία
  • Δυνατό ξεκίνημα σε όμορη περιοχή με προϋπάρχον κατάστημα
  • Καλή ρευστότητα και άμεση είσπραξη χρημάτων 
  • Ευκολία προσαρμογής στις τεχνολογικές εξελίξεις
  • Αξιοποίηση e-order και εμπορικών εφαρμογών delivery
  • Αξιοποίηση της διαφήμισης και των ενεργειών ΕΚΕ της μητρικής εταιρείας

Αδύνατα Σημεία:

  • Έντονος ανταγωνισμός
  • Ενίοτε υψηλή τιμή αγοράς του καφέ
  • Ενίοτε κακή ποιότητα πρώτης ύλης
  • Ενίοτε μη σταθερή ποιότητα πρώτης ύλης
  • Ενίοτε μη επαρκές προϊοντικό μίγμα
  • Ενίοτε χαμηλού επιπέδου υποστήριξη

Ευκαιρίες:

  • Αξιοποίηση της υπεραξίας του brand
  • Εύρεση και εγκατάσταση σε πάρα πολύ καλό σημείο
  • Αξιοποίηση του delivery
  • Αύξηση της μέσης απόδειξης με συμπληρωματικά του καφέ προϊόντα
  • Δημιουργία και δεύτερου καταστήματος
  • Απασχόληση και άλλων μελών της οικογένειάς σου
  • Πώληση του καταστήματος με καλό τίμημα
  • Μείωση του ΦΠΑ ή και του ειδικού φόρου κατανάλωσης

Απειλές:

  • Άνοιγμα νέου καταστήματος με το ίδιο brand κοντά στο δικό σου, εκτός γεωγραφικής περιοχής, που θα σου μειώσει άμεσα τον τζίρο
  • Καταστρατήγηση της εμπορικής συμφωνίας από τη μητρική εταιρεία και καταπάτηση γεωγραφικής περιοχής
  • Άναρχη ανάπτυξη της αλυσίδας με αποτέλεσμα τις κακές αποδόσεις των καταστημάτων και τη δημιουργία κακής φήμης / ονόματος
  • Ελλιπής ανανέωση του concept, με αποτέλεσμα να καταστεί παρωχημένο το brand
  • Πίεση από τη μητρική εταιρεία με στόχο να αγοράσει το κατάστημά σου σε χαμηλό τίμημα και να το πουλήσει σε τρίτο
  • Αύξηση τιμών αγοράς από τη μητρική εταιρεία
  • Θεσμοθέτηση επιπλέον χρεώσεων από τη μητρική εταιρεία π.χ. marketing fees
  • Αλλαγή βασικών προμηθευτών (π.χ. ψήστη ή α’ υλών), με αποτέλεσμα την αλλαγή στη γεύση του προϊόντος και απογοήτευση των πελατών
  • Μηδενική ή (ακόμα χειρότερα) κακή διαφήμιση από τη μητρική εταιρεία
  • Εγκατάλειψη της μητρικής εταιρείας από τον επιχειρηματία / ιδρυτή της
  • Αύξηση του ΦΠΑ ή και του ειδικού φόρου κατανάλωσης

Είμαστε στην διάθεσή σου, για να σε ενημερώσουμε! Επικοινώνησε στο 2106540681 ή μέσω του sales@franchise.gr

Είναι το 5th Wave Coffee αυτό που επιζητάς;

Το πέμπτο κύμα του καφέ εκφράζει μια νέα ισχυρή εποχή στον κλάδο, με smart boutique coffee shops που προσφέρουν μια ολοκληρωτική καταναλωτική εμπειρία, εκφράζοντας απόλυτα τις τρέχουσες τάσεις που διαμορφώνουν την βιομηχανία του καφέ.

Με απλά λόγια, το πέμπτο κύμα έχει ως βασικά χαρακτηριστικά την συνεχή βελτίωση και την ολική ποιότητα, με σκοπό  την επίτευξη ενός εξαιρετικά επιτυχημένου, άκρως πελατοκεντρικού και κερδοφόρου επιχειρηματικού αποτελέσματος.

 Το πέμπτο κύμα θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα κβαντικό άλμα σε επίπεδο οράματος και υλοποίησης των επιχειρήσεων που το ενστερνίζονται, με σκοπό την απόλυτη ικανοποίηση των επιθυμιών, των αναγκών και των προσδοκιών των millennials (ηλικίες 24 – 32) και της Generation Z (ηλικίες 13 – 23), γενιές που ως καταναλωτές διαθέτουν πολύ διαφορετική συμπεριφορά από τους Baby Boomers και την Generation X:

  • Οι Millennials χρησιμοποιούν κατά κόρον την τεχνολογία στις επικοινωνίες τους, δεν εξασκούν πολύ τη διαπροσωπική επικοινωνία, συμπεριφέρονται σαν να γνωρίζουν μόνο αυτοί την ψηφιακή εποχή, αναζητούν εργασία με νόημα, υιοθετούν multi-tasking εργασιακά προφίλς, κοινωνικοί και με αυτοπεποίθηση, χρησιμοποιούν κατά κόρον τα social media.
  • Η Generation X πιστεύει στις δυνάμεις της, με βασικές αρχές τη διαφάνεια και την υπερ-συνδεσιμότητα, ολιγομίλητοι, επικεντρώνουν την ενέργεια τους στην ταχύτητα, απογοητεύονται όταν συναντήσουν πωλητές ή προσωπικό εξυπηρέτησης μεγαλυτέρων ηλικιακών ομάδων.

Η ιδέα του πέμπτου κύματος αναπτύχθηκε από την Allegra Strategies consultancy και προσδιορίστηκε με ακρίβεια από την Allegra World Coffee Portal μετά από δύο δεκαετίες έρευνας και ανάλυσης της βιομηχανίας καφέ.

Το πέμπτο κύμα αποτελεί το αποκορύφωμα των τεσσάρων προηγουμένων κυμάτων ανάπτυξης του κλάδου του καφέ!

Με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να ενισχύουν συνέχεια την καταναλωτική εμπειρία, οι αλυσίδες του 5ου κύματος καινοτομούν, επενδύουν, αναπτύσσονται έξυπνα, στιβαρά και μετρημένα, δημιουργώντας νέα κριτήρια αναφοράς για την ποιότητα και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες.

Οι εκπρόσωποι του πέμπτου κύματος, όπως οι Notes Coffee, Grind, Department of Coffee and Social Affairs, στο Λονδίνο, είναι μικρές αλυσίδες (micro-chains) που προσφέρουν ευκολία και ποιότητα.

Οι επιχειρήσεις του 5ου κύματος του καφέ προσφέρουν συνέχεια άκρως ενδιαφέρουσες εμπειρίες σε σαφώς καθορισμένα target groups καταναλωτών. Ξέρουν τι κάνουν και το σχεδιάζουν με ιδιαίτερη προσοχή. Με επίκεντρο της στρατηγικής τους, την πρωτόγνωρη καταναλωτική εμπειρία και την αριστεία, αξιοποιούν προηγμένα διοικητικά συστήματα και διαδικασίες, δίνουν βάρος στην κατάρτιση του προσωπικού τους, αξιοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες και χαρακτηρίζονται από πάθος και εμμονή στην τελειότητα.

Ξεκίνα το δικό σου coffee shop με την υποστήριξή μας! Επικοινώνησε στο 2106540681 ή μέσω του sales@franchise.gr

Ξεκινώντας την αναζήτησή σου για το δικό σου coffee shop, σε συμβουλεύουμε:

Να επενδύσεις ένα λογικό ποσό

Να συνεργαστείς με έναν επιχειρηματία που διαθέτει αποδεδειγμένο ήθος και τεχνογνωσία

Να συνεργασθείς με μια εταιρεία που διαθέτει τις ελάχιστες υλικοτεχνικές και ανθρώπινες υποδομές

Να βρεις ένα concept που να ξεχωρίζει και να διαθέτει το κάτι διαφορετικό

Να αρέσει ο καφές, τόσο σε εσένα, όσο και στην αγορά και να τον αγοράζεις στη σωστή τιμή

Να βρεις ένα concept που έχει το κατ’ ελάχιστο σε έκταση προϊοντικό μίγμα

Να επενδύσεις σε καλό εξοπλισμό

Να εμπνευσθείς και να αναζητήσεις χαρακτηριστικά του 5ου κύματος

Να μην κάνεις εκπτώσεις στην αξιολόγηση της θέσης του καταστήματός σου

Να μας συμβουλευθείς!